22. november 2013

GRYDELAPPER, OG SÅ ENDDA ET PAR!


Jeg kan rigtig godt lide at hækle grydelapper. Det et forholdsvist overskueligt projekt, og de pynter når de ikke er i brug - dog har jeg aldrig fået lavet mere end én af hver slags. Det er der nu lavet om på! Mit første PAR grydelapper er blevet færdigt og jeg er super glad for dem. Boble/popcorn mønstret er både grafisk og flot at se på, men det er også yderst effektivt til at isolere mod varmen. Jeg hækler meget stramt, og har yderemere hæklet den farve med, der ikke bliver brugt, hvilket har gjort lappen endnu tættere. Jeg vurderede at jeg kunne udelade Thermium - så må vi se om jeg fik ret, næste gang jeg står med en varm bageplade ;)

Designet er inspireret af damp, der stiger op. Garnet er bomuldsgarn fra Søstrene Grene, som jeg egentlig synes kan være lidt svært at hækle af, fordi det er spundet så løst, men jeg kan stadig ikke lade være med at købe det, når jeg falder over en ny flot farve.

Nogle vil nok genkende mønsteret. Det er fra lutteridyl.dk, som har en super stil. Simpelt, grafisk og elegant. Jeg valgte at at hækle bagsiden med halve stangmasker i stedet for fastmasker, og det viste sig at passe godt i højden med boblerne, og det gjorde det nemmere at sy dem sammen, tror jeg. Jeg ville godt have haft neonkoral farvet elastik i, men jeg har endnu ikke fundet det nogensteder og når jeg nu havde den neongule på lager i skuffen alligevel, så var den også meget fin.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar