23. december 2013

(JULE) STJERNER TIL DE KOLDE HÆNDER

Jeg har altid vildt kolde hænder - især når jeg arbejder. Et par hænder på et tastatur bliver bare iskolde, så pulsvarmere skulle der til. På disse har jeg forsøgt mig med stjernemasker, som jeg har erfaret nok tager sig bedre ud, når man hækler frem og tilbage og ikke rundt som jeg har gjort her, da den øverste del af stjernen er en halvstangmasker, som ser lidt anderledes ud på vrangsiden. Men jeg synes det blev meget sødt alligevel :) Garnet er gråt og neonorange strømpegarn fra føtex (blanding uld/polyester), som jeg kom til at putte i kurven forleden. Det var nemt at hækle med, også efter at være trævlet op et par gange, så jeg tror sagtens, der kan falde et par nogler i kurven en anden god gang.

Jeg har været ved at skrible et par noter om opskriften (der skulle jo være to ens) og håber snart at få smidt dem op her, så andre også kan forsøge sig, hvis det skulle friste.

Indtil da, så er der her lidt tutorial til Stjernemasken



Ingen kommentarer:

Send en kommentar