29. januar 2014

MAI TUBE SCARF... SKAL DET SE SÅDAN UD??

Så fik jeg lavet det lækre Mai Tube Scarf fra Yarnfreak færdigt. Det er lidt med skælven jeg har strikket det. Jeg har aldrig strikket med forskellige farver som her.. Fair Isle. Så det er mit første forsøg med at fornemme hvor stramt/løst garnet skal være bag på arbejdet. I opskriftet stod der, man skal sno garnet bag på arbejdet hver 3. maske, men jeg synes garnet fra bagsiden kunne ses for meget på forsiden, og at det gav nogle "riller" i teksturen, så jeg undlod det. Men det kan være MAAANGE timers spildt arbejde, hvis det viser sig ikke at fungere. Det bliver først for alvor afsløret når jeg får den presset og syet sammen. Lige nu er det bare en gang krøl, og jeg tænker "skal det se sådan ud??"... Det må stå sin prøve om lidt (krydser fingre!)...






Ingen kommentarer:

Send en kommentar