24. juni 2015

JORDBÆRJAKKEN - FUZZY DOTTEJAKKE

Jeg fandt det lækreste garn på Miinga.dk - DROPS Brushed AlpacaSilk i en skøn koral farve- og det var på forhånd udset til at skulle bruges til at strikke Fuzzy Dottejakke.

Garnet har ikke samme strikkefasthed, der går lidt flere masker til 10 cm end opskriftens, så jeg vurderede at deres gratis opskrift i str L/XL ville blive til en M/L i mit garn.

Ærmerne er ændret til at have mere flagermus-facon og 3/4, fordi jeg ved at store brede ærmer ikke klæder mig.

Knopperne synes jeg blev lidt små i den originale opskrift, så i stedet for tre masker i en knop er de strikket på 4 masker... og nu er det at jeg er lidt i tvivl.. Det bliver meget voldsomt når hele jakken er færdig. Men man kan ikke trævle den slags garn op, så nu er den her, og jeg vil nu bruge den en hel masse og se om den kan gro på mig. LÆKKER VARM er den i hvert fald.. Og nu hvor jeg har regnet fejl i antal nøgler, og har 6 nøgler i overskud, så kan jeg glæde mig til at finde et nyt projekt at bruge resten til :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar